«

»

Print this نوشته

پرسش و پاسخ ایمن سازی منزل

در این بخش پرسش و پاسخهای تالار گفتگوی مراقبین فرسایش مغز را گردآوری کرده ایم


.

 

ایمن‌سازی منزل

مادرم با دیگران کم‌تر صحبت می‌کند، بیشتر كلمات را فراموش کرده است و اقوام نزدیكش را به خاطر نمی‌آورد، و بدتر از همه، به‌جای حرف زدن، با خودش ناله می‌كند. ولی خوشبختانه از عهده انجام كارهای خودش بر‌می‌آید. بیشتر روزها بعد از خوردن صبحانه تا نماز مغرب را می‌خوابد. من هفته‌ای دو بار به او سر می‌زنم. پدر و برادرم بعد از ظهرها با مادر هستند. راهنمایی بفرمایید.

.

برداشت من از بیان شما این است که مادر پیش از ظهرها تنها هستند. اگر این برداشت درست است، هشدار می‌دهم که خطر استفاده نا‌مناسب از وسایل آشپزخانه و تولید مشکلات شاید جبران ناپذیر و بسیار جدی است. خواهش می‌کنم مقالات وبسایت دردآشنا یا کتاب راهنمای مراقبین جلد اول در مورد ایمن‌سازی منزل را مطالعه کنید. مطمئن هستم نکاتی مطرح کرده‌ام که برایتان مهم خواهند بود. در ضمن فکری برای تنهایی مادرتان در ساعات پیش از ظهر بکنید.

.

افت قضاوت بیمار

مادرم تا چند وقت پیش، در اثر مصرف بعضی داروها، ضعیف و بی‌حال شده بود و دایم می‌خوابید. اما من خودم یكی دوتا از قرص‌‌های‌شان را كم كردم و حالا زیاد احتیاج به خواب ندارد. او كلا همه را فراموش كرده‌است به‌جز من، برادرام، و پدرم؛ و حتی خواهرم را كه خارج از كشور زندگی می‌کنند و ما تصویری با او تماس می‌گیریم نمی‌شناسد. كارهای‌شان منطقی نیست، مثلا یكبار به‌جای چای خشك، از مربای آلبالو برای دم کردن چای استفاده کرد. به همین دلیل همیشه باید یك نفر مانند سایه دنبال‌شان باشد كه كار خطرناكی انجام ندهند.

.

مثل سایه باید دنبال‌شان باشید برداشت کاملا درستی است. شما می‌خواهید استقلال مادرتان را در بالاترین سطح نگهدارید و ایشان را در کارهای منزل شریک کنید تا احساس با ارزش بودن را در ایشان تقویت نمایید. بسیار عالی است.

در ضمن می‌دانید که افت قدرت قضاوت ایشان در بعضی اوقات می‌تواند حادثه آفرین شود. ایشان دفعه بعد ممکن است از مواد سفید کننده در شیر یا چای خود بریزند و خدای ناکرده کارشان به اورژانس برسد. من می‌دانم که چنین ماجرایی برای بیماری اتفاق افتاده است.

مقالات وبسایت دردآشنا یا کتاب راهنمای مراقبین جلد اول را در مورد ایمن کردن منزل مطالعه کنید. مطمئن هستم نکاتی مطرح کرده‌ام که برایتان مهم خواهد بود.

علاوه بر آن، کم و زیاد کردن دارو را بدون مشورت با پزشک کار درستی نمی‌دانم. بزرگترین اشتباه مراقب، دخالت خودسرانه در باره داروست که می‌تواند مشکلات فراوان به بار آورد. توصیه می‌کنم در ملاقات بعدی با پزشک، کم کردن دارو را به آگاهی ایشان برسانید.

Permanent link to this article: https://dardashna.ir/?p=3472