«

»

Print this نوشته

مجموعه دو جلدی کتاب جامع راهنمای مراقبین فرسایش مغز (دمانس)

.

 

 

.

.

این کتاب‌ها نایاب هستند.

کتاب جایگزین مجموعه دوجلدی: کتاب راهنمای مراقبین بیماران فرسایش مغز ۱۴۰۲

.

جلد دوم کتاب جامع راهنمای مراقبین فرسایش مغز (دمانس) منتشر شد

جلد دوم کتاب، حاوی مطالب کاملا جدید و در دنباله مقالات جلد اول، در اسفند ۱۳۹۸ در ۴۰۰ صفحه منتشر شده است. علاوه بر مطالب کاربردی علمی و عملی، گزیده‌ای از مهم‌ترین پرسش و پاسخ‌های تالار گفتگوی دردآشنا را در پایان هر فصل آورده‌ایم. هدف پروژه دردآشنا راهنمایی خانواده‌ها در امر خطیر و پراسترس مراقبت‌کردن از عزیزان مبتلا به بیماری فرسایش مغز می‌باشد. 

حجم مطالب جلد دوم حدود ۳۰ درصد بیشتر از جلد اول است. خوشحالم که به اطلاع برسانم که این کتاب هم به قیمت ۳۵۰۰۰ تومان از هم اکنون در دسترس شماست. 

.

.

جلد اول کتاب جامع راهنمای مراقبین فرسایش مغز (دمانس) چاپ سوم 

..چاپ اوّل کتاب جامع راهنمای مراقبین فرسایش مغز(دمانس) را در پاییز سال ۱۳۹۶ در ۳۲۰ صفحه به بازار عرضه کردیم. این کتاب، به گواهی متخصصین امر، در نوع خود بی همتاست و مرجعی مطمئن برای پاسخ به پرسشهای بیشمار مراقبین عزیز می باشد. چاپ اول این کتاب مورد استقبال دردآشنایان عزیز قرار گرفت و به‌سرعت به‌فروش رسیده و در سال ۱۳۹۷ تجدید چاپ شد.

خوشحالم به اطلاع برسانم که چاپ سوم کتاب به‌قیمت ۳۵۰۰۰ تومان از هم اکنون آماده ارسال به مراقبین عزیز می باشد. 

.

.

.

این .

مجموعه جامع دو جلدی و تنها مرجع راهنمای مراقبین

  • بر اساس مقالات وبسایت دردآشنا www.dardashna.ir
  • مصوّب شورای تألیف و انتشار دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛
  • و با مشارکت علمی آقای دکتر کاوه شفیعی، متخصص بیماریهای مغز و اعصاب، و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به چاپ رسیده است. 

.ما به کارساز بودن راهکارهای این کتاب‌ها اطمینان داریم چون آنها را در عمل تجربه کرده ایم. اگر به هر دلیل از خرید خود راضی نبودید، کتاب‌ها را پس بفرستید و تمامی مبالغ پرداختی خود را بلافاصله دریافت نمایید.

.

 

سفارش و خرید کتاب‌ها

خرید در کرمان:

کتابفروشی پاپیروس، خیابان استقلال، روبروی بیمارستان سیدالشّهدا،  دورنگار  ۰۳۴۳۲۴۶۱۰۶۸

تماس با ناشر کتاب، آقای احمد حاجی‌مراد،  تلفن ۰۹۱۳۳۴۲۰۰۹۳

.

.خرید در تهران:

شهر کتاب آرین

خیابان میر داماد. بین نفت و شمس تبریزی

جنب مرکز خرید آرین. پلاک ۲۲۶

تلفن:  ۲۲۲۲۱۳۸۹ و ۲۲۲۲۴۰۴۸

.

همچنین .

همچنین

خرید کتاب در سایر شهرستانها، سفارش از طریق:

  • کتابفروشی پاپیروس کرمان، دورنگار ۰۳۴۳۲۴۶۱۰۶۸
  • وبسایت دردآشنا، گزینه تماس با ما؛
  • واتزاپ یا پیامک مهدی صمدانی به شماره ۰۹۱۳۳۹۹۹۶۶۳
  • هزینه ارسال پستی به قیمت کتاب‌ها اضافه می‌شود.

.

.  

.

نقد و تاییدیه‌های کتاب‌ها

اقدام آقای صمدانی برای کمک به سایر مراقبت کنندگان و خانواده‌ها… همواره برای من به‌عنوان یک الگوی رفتاری نمونه، مثال زدنی بوده است. حاصل یکی از با ارزش‌ترین قدم‌هایی که در این خصوص در کشور ما برداشته شده است  هم‌اکنون در دستان شماست…  من اطمینان دارم که محتوای این کتاب و فصل‌هایی که بدانها پرداخته شده است…  راهگشای مشکلات بسیاری از خانواده‌های مبتلا خواهد بود.

دکتر مریم نوروزیان

استاد بيماري‌هاي مغز و اعصاب، دانشگاه علوم پزشکی تهران

.

این کتاب چند ویژگی دارد که شاید کمتر بتوان در جای دیگری سراغ قرار گرفت… حاصل تجربه عملی فردی است که با نهایت دلسوزی و عشق مراقبت کرده است… به‌دنبال مطالعه عمیق طی سالیان دراز به‌دست آمده است… و پس از بررسی علمی و آکادمیک توسط متخصص این بیماریها ویراسته شده است. ویژگی دیگر این کتاب نثر آسان و بدون واژه های سنگین (است) … بنابراین نثری روان و تاثیر گذار دارد.

دکتر حسینعلی ابراهیمی

استاد بیماری‌های مغز و اعصاب، دانشگاه علوم پزشکی کرمان

 

این (نوشته‌ها) … ومتون آن بسیار مرتبط، صحیح، ودرعین حال ساده می باشد ومطمئنم که می‌تواند مورد استفاده تمام فارسی زبانانی قرار گیرد که یا خود وظیفه مراقبت از افراد مبتلا به بیماری دمانس را به عهده دارند و یا در خانواده افراد مسن را در کنار خود دارند.

دکتر شهرزاد مظهری

دانشیار بیماری‌های اعصاب و روان، دانشگاه علوم پزشکی کرمان

 

…اگر شما مراقبت از بیمار مبتلا به دمانس را بر عهده دارید در این راه تنها نیستید. … لا‌علاج بودن این بیماری به این معنی نیست که ما … نتوانیم برای بالا بردن کیفیت (زندگی) این بیماران کار دیگری انجام بدهیم.  پروژه دردآشنا … توسط آقای صمدانی و در جهت بهبود دانش و آگاهی مراقبین بیماران مبتلا به دمانس شروع شده است… برای من بسیار باعث افتخار است که شاهد تاثیر شگرفی هستم که این زحمات در بهبود کیفیت مراقبت‌های درمانی و بهداشتی بیماران دارند  و در نتیجه آلام آنها و مراقبین‌شان کاهش یافته است.

دکتر کاوه شفیعی

استادیار بیماری‌های مغز و اعصاب، دانشگاه علوم پزشکی کرمان

.

خواستم بگویم این یک کتاب کم نظیر در حوزه کتاب‌های فارسی است…اما دیدم واژه‌ی ”کم نظیر” بی انصافی است…..چرا که باید گفت این یک کتاب بی‌نظیر است….و تک تک جملات آن ماحصل تلاش و تجربه است. ویژگی منحصر به فرد کتاب سادگی بیان آنست که هم قشر آکادمیک و هم خانواده‌ها می‌توانند از آن بهره بگیرند. 

دکتر مجتبی آزادبخت

دکترای تخصصی ژرونتولوژی

.

.

مراقبین در باره وبسایت، کتاب، و تالار گفتگوی دردآشنا چه می‌گویند؟

اولین روزی که متوجه شدم مادرم مبتلا به دمانس فرونتوتمپورال( FTD ) هست و  منجر به این شد که 72 ساعت نخوابم، با وبسایت شما آشنا شدم.  در همان حال خراب، خدا را شاکر بودم که فردی مثل شما در ایران هست که با حساسیت و مسئولیت فوق‌العاده و مثال‌زدنی، راجع به این بیماری به مراقبین اطلاع رسانی می‌کند.

***

اگر هنوز از نعمت وجود پدر برخوردارم به لطف راهنمایی و آموزش‌های جناب آقای صمدانی است. زمانی که پدر در آشامیدن آب دچار مشکل شد و هر بار آب دادن به پدر با امکان خفگی همراه بود، آقای صمدانی بی‌هیچ چشم‌داشتی و در نهایت بزرگواری و لطف‌شان تماس بنده را به عنوان یک شخص غریبه که صرفا نیاز به کمک داشت پاسخ دادند و حدود چهل دقیقه وقت گذاشتند که به‌من آموزش بدهند چگونه آبی که پدرم امکان استفاده از آن را داشته باشند تهیه کنم.

***

درود بر استاد گرانقدر و متعهد جناب آقای مهندس صمدانی که درد دیگران را همانند درد خود می‌داند و زندگی خود را وقف بیماران و مراقبین آنها کرده و می‌کند. این روحیه مقاوم  شما را می‌ستایم و از صمیم قلب برای راهی که در پیش گرفته‌اید آرزوی موفقیت می‌کنم.

***

من يكي از كساني هستم كه مدت‌هاست از (وبسایت و کتاب)… شما به عنوان دايرة‌المعارفی برای اين بيماري استفاده مي‌كنم… چه اسم زيبا و مناسبي براي وبسایت انتخاب كرديد(درد آشنا). اين فوق العاده است كه بدانيم كساني هستند كه با درد ما آشنا هستند. دانشجوي رشته روانشناسي هستم و … اين كتاب جامع‌‌‌ترين مرجعي بود كه …

***

کاری که شما در ایران انجام دادید بی‌همتا است. بسیار سپاسگزارم بابت سایت بسیار عالی و پر محتوا و کانال گفتگویی که درست کرده‌‌اید. واقعا کار بسیار بزرگی برای مراقبینی که دسترسی به منابع خارجی ندارند یا فرصت سر زدن و ترجمه آن را پیدا نمی‌کنند انجام داده‌اید.

***

آقای صمدانی عزیز واقعا دست مریزاد! خسته نباشید. خدا هزار برابر بیش از این به شما توانایی و انرژی بدهد. از خواندن مقالات آموزنده و علمی شما درس می‌گیرم… و به این همه انرژی مثبت و دلسوزی و صرف وقت‌ برای راحت‌تر طی کردن این مسیر سخت برای بیمار و مراقبت‌کننده، احسنت و آفرین می‌گویم.

***

روز معلم بر تمامی معلمین … مبارک باشد. به‌ویژه این روز بر صبورترین و بهترین معلم و راهنمایی که من تا به حال در عمرم داشته‌ام یعنی جناب آقای صمدانی مبارک باد. معلم بودن صرفا در یک مقام و شغل خلاصه نمی‌شود به عقیده‌ی من هر کسی مطلبی به انسان بیاموزد معلم است و جایگاهش عزیز و محترم.

***

اگر هدف نهایی پروژه درد آشنا را کاهش درد و رنج مراقبین از طریق هم‌افزایی تجربیات و دانسته‌های دیگر همدردان بدانیم، به یقین شما راهگشا و رهنوردِ کوشای این مسیر سخت بوده‌اید. پروردگار قادر متعال در این طریق سخت همراه و همیارتان باد.

***

چند روز پیش مطلبی خواندم از خانم توران میرهادی پژوهشگر ارزشمند حوزه کتاب کودک که از قول مادرش می‌گفت: “غم بزرگ را به کار بزرگ تبدیل کن”.  

تلاش‌های ارزشمند شما کاملا مصداق این جمله است.

***

راستش خیلی سخت است. نمیدانم چه بگویم. فقط قدردانی می‌کنم از شما که طی این سال‌ها همیشه با مهربانی و حوصله، به همه ما توجه داشته‌اید و حمایت‌مان کردید.

***

نقد زیر توسط یک مهندس که هم اکنون یکی از بهترین آموزشگاههای فنی را در نیشابور مدیریت می کند بیان

شده است:

.

,Dear Friends

The high standards of an honor graduate of AIT and the thoughtfulness of IBM style are visible in Mehdi’s excellent book

The reliability of the contents of the book is witnessed by the proficiency of the authors and the long list of References in the bibliography and Further Reading list

 The 10 chapter structure of the book and subtitles of the Table of Contents present a meaningful summary of the contents, and help readers in locating the subjects of their interest

 The 9-page alphabetical index of the keywords makes the contents accessible and quickens the search for each keyword. In Iran, even academic books lack a complete Index

 The book has several useful illustrations

The size of the book, its pagination, fonts, font sizes, and line spacing are precisely designed to make the book an easy-to-read and good reading

My wife who has been a caregiver to her mommy and auntie for several years has been carefully reading the book since yesterday. She has frequently expressed her great appreciation and admiration

Permanent link to this article: https://dardashna.ir/?p=5396